Logo Stad Kortrijk goed voor nieuw merk maandverbanden, waspoeder of tandpasta!

Nieuw logo verdringt alles

Nieuw logo Stad Kortrijk

De stad Kortrijk werpt het over een andere boeg. Een nieuw logo op alles en nog wat. De jaren van ecologisch papier te gebruiken zijn heden voorbij. De stad verkiest terug wit papier…reden: het is goedkoper! Is het niet eerder een uitvlucht om het kostenplaatje van dergelijke ingreep te drukken. Drukken, inderdaad …alles met het ‘oude logo’ moet vernieuwd worden… Notablokken, briefhoofden, enveloppen (omslagen)… Wat met het oude? Weg ermee…afvoeren…geen overgangsfase…direct alles nieuw. Tja, hoeveel geld werpt men weg door het vernietigen van de voorraden die nog beschikbaar zijn? De huidige gadgets zoals tasjes, borden, vlaggen…worden vervangen. Iedereen kreeg zelfs al een Pin om te pronken met het nieuwe logo.

Geen inspraak van de bevolking. Iedereen viel uit de lucht!

Oude logo Stad Kortrijk

Er was geen inspraak van de bevolking. Iedereen viel uit de lucht. Het is erg dat politici dit alles moet vernemen via de pers. Gelukkig is de pers er nog. Men zou anders durven denken dat het om een grafisch kunstproject gaat. Er is geen inspraak geweest van de bevolking…geen wedstrijd of zo oppert men in de wandelgangen.

Aanpassen doch niet weggooien…

Perrier, Coca cola beiden passen af en toe hun logo aan. Ze houden steeds rekening met het basisontwerp. Kortrijk niet! Neen, Kortrijk gaat totaal vernieuwen van logo…weg met het oude. Een lichte aanpassing is aanvullend en vernieuwend . Hier is het eerder het lanceren van een nieuw merk maandverbanden, waspoeder of tandpasta. Tja… er zit geen visie achter…gewoon eens ‘iets anders’.

Paars, purper, mauve…

Laat ons eens de kleuren bekijken…Paars. Oeps! Een kleur dat nergens een link heeft met de stad, geen verleden met Kortrijk, geen voeling en vloekt met het rode kleur. Zal de KVK ook afstand nemen van het Rood-wit, de aangename link maken naar Anderlecht … misschien fusioneren…tja, wie weet… Men voegt toch ook geen rood toe aan de Milka koe! Zou een stier ook reageren op een vurige paarse lap 😉 Nu men toch bezig is, kan men evengoed het nieuwe kleur vermengen in het wapenschild van Kortrijk.

Wil is wet…en… over smaak valt niet te twisten.

Jammer voor de inzet van de ontwerpers. Ze kunnen maar voldoen aan de opgelegde wensen / eisen van de stad. Ach, men had beter een poll gehouden op de Kortrijkse site. Ook dit is een vorm van burgerlijke inspraak van de Kortrijkse inwoner. Het hoeft niet altijd een wedstrijd te zijn.

Smaken, ja smaken…daar kunnen we urenlang over twisten. Het kan smaken, het kan vragen naar meer! Maar men kan het al slecht maken voor men het serveert. Rotte appels serveren in toprestaurants laat staan paars met rood combineren als primaire kleuren?!?!

Inderdaad alles moet kunnen! Toch zijn er grenzen!

Auteur Carlo Herpoel

Advertenties

2 thoughts on “Logo Stad Kortrijk goed voor nieuw merk maandverbanden, waspoeder of tandpasta!

  1. Pingback: Het Verdriet van Kortrijk

  2. ja Carlo ,
    stad moet ergens geld mee weggooien …
    moet je aan stadsdiensten eens een attest vragen .. altijd wat verkeerd met grote gevolgen , iedereen kan missen …
    overijverige ambtenaren die kleine putten in een voetpad zien maar zelf over de grote werken vallen , en voor 4 maanden out zijn ..
    ga eens op bezoek in het stadhuis…stinkt naar leegaardzweet
    spirit

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s